Exakt 1 år sedan jag skrev sist

Herregud som tiden går. Har så mycket jag vill berätta. Får ta det i kortform nu och så får det bli lång version en annan dag.

Är på en superfin plats i livet. Inte helt i synk med allt, men lycklig över allt fint jag har. Barnen, mr h och mitt fantastiska jobb. Har hänt massa kul saker sen sist. Härligt fir av lovely mr H på suveränt ställe med vandringspaket och typ godaste maten ever, vackert julfir hemma hos oss, Påskhuset på Gullholmen som barnen älskar, Spanien i 3 veckor & så superhäftiga 10 dagar på 50-profit av gulligaste M och brakpartaj med kaffeprovning o yoga för E, Gotland med tillhörande fir av le moi som fyller jämnt., surprisepartynav kollegor med fridans och sångmö massa goda charkisar o brittatårta, halloweenfest, fab fiftyfest med kloka och fantastiska vänner

Skriver mer snart igen

Fortsätter lite där jag slutade. Livet har snurrat på så fort sista året och det är knappt jag hänger med. Eller jo, jag hänger med men vill liksom suga musten ute varje dag. Älskar så himla mycket att vara mamma till en som är 10 ( snart 11) och en som är 9 och 1/2 år. De är helt underbara och blir mer liksom som små tweenie beenies. Inte helt lätt alla gånger att försöka förstå lilla I som gärna vill dra sig in i sin Roblox-värld där hon hänger med kompisar Ibsen digitala spelvärlden. Det är helt nytt för mig men jag låter henne vara i det ifred. Ser hellre att hon spelar än håller på med massa annat på nätet. Spelet är ju på nåt sätt ändå kreativt och också socialt då hon spelar med kompisar. Hon har så my let aktiviter på veckorna så att få förlora sig in i spelvärlden är nåt hon vill ha och behöver just nu. Får bara hålla ett öga så det inte blir för många timmar per dag. Lilla i är så kärleksfull , mjuk, snäll, rolig och bara helt underbar 10-åring.

Lille fröken e leker med sina gubbar ( dockor, gosedjur,kaninermaileghuset) , sjunger sånger och pratar massa engelska. Hon älskar att lära sig nya ord så pratar ofta engelska med henne. Hon gillar det massor. Och så älskar hon att läsa på kvällen. Ett kapitel varje kväll. Läser hon högg och med massor av inlevelse. Läser just nu den fantastiska boken Vitsippor och pissråttor som fick året augustpris i kategorin barn och ungdomslitteratur. Hon är så gosig och kramig. Harmonisk och go. Tänk att jag fått så fina goa barn.

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar