Hål i öronen

Äntligen har lilla fröken e fått göra hål i öronen. Hon var såååå lycklig idag när hon tillsammans med sin kompis äntligen fick hål i öronen. Den glädjen de hade idag kan glädja mig för år framöver.

En helt annan grej. Är så förvirrad och urholkad just nu. Många saker som skett den senaste tiden som gör att många av mina tankar och känslor sätts på sin yttersta spets. Det är precis som att jag kommer behöva ompröva allt i mitt liv. Hur jag är som förälder, vad jag gör med barnen, hur jag lever i förhållande till mr H. min övriga familj. Mycket som är kaos just nu men antar att det, som så många säger, ingår i LIVETS paket Att vara orolig för att ens föräldrar blir gamla, att vara orolig för att man pajar sina barn, att man vrider och vänder på att kunna vara den bästa versionen av sig själv, i alla lägen fast orken inte helt finns där.Inte helt lätt det där. Att på nåt sätt ompröva hela sitt liv på nåt sätt. Mest av allt är jag ledsen över att jag på nåt sätt blivit blasé över saker som sker i såväl mitt privata liv som jobbmässigt. Finner inte så mycket lust och motivation utan det mesta är plain. Stiltje i känslokarusellen på nåt sätt. Såklart att jag älsakr barnen och allt som har med dem att göra. Just den biten är orubblig. Min kärlek till dem är fastgjuten i universum. Inget rubbar min starka kärlek till barnen. Det är väl allt det andra runikeing som rockar lite. Som gör mig blasé och obrydd typ. Känner mig likgiltig. Orkar inte bry mig om nåt typ. Det är vad det är och just nu känns det som jag inte kan påverka nåt överhuvudtaget. Lika bra att stoppa huvvet i sanden och bara hoppas allt blåser över och så blir det bara sol i sinnet igen. Som ett trollslag.

Och det är ju när man sett Den enorma kärleken och glädjebombningen idag som är så underbar. Det ger mig kraft att fortsätta kämpa för att LIVET ska bli så perfekt det bara kan för mig och barnen. Det är faktiskt det enda jag bryr nig om just nu. Att vi får vara friska och ha hälsan + min älskade lilla mamma. Där har jag mitt fokus just nu.

Godnatt

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar