En glimt av en chic lit

Jag drömmer mig bort. Till en vacker vit villa. Vår vita villa med vacker inredning a la vita väggar & kastanjebruna plankgolv och chesterfieldfåtöljstil & doft av mysig presentaffär och målarfärg. Bor i London, Köpenhamn , på Gotland eller Göteborg. .Huset är fullt av våra barn , goda vänner & deras barn. Vi hänger och njuter av varandras sällskap. Barnen leker ute i trädgården som är fylld av astrakanäppelträd och glasäppelträd. De bygger en trädkoja. Våra barn är som tagna ur en Lexington/Gant/Gucci-reklamfilm med fina stilrena kläder & lockiga hår. Vi vuxna dricker bubbel och pratar om livet , kärleken, politik , film och litteratur. Jag är klädd i en fräsch svart stickad tröja & ett par slitna ljusa jeans. Mr H har en sliten brun manchesterkavaj med mockadetalj på armbågarna, vit skjorta och svarta snygga chinos. Lite smått orakad och röker pipa och smuttar whisky. Vi spelar Miles Davis på Spotify eller så spelar någon kompis på flygeln och vi alla sjunger med. Livet är ljuvligt och allt har fallit på plats.

Verkligheten är en annan. Just nu. Men en dag kommer jag få allt jag någonsin drömt. Är tvärsäker på det. Står skrivet i stjärnorna. Kvällen har varit perfekt med tjusig middag på italiensk vinbar med dans på lokal efteråt. Jag hängde mest vid bordet med vinglaset och passade allas väskor. Hög ljudvolym och man kunde inte snacka så bra. Som tur var fick vi pratat 6 timmar på restaurangen.

Gonatt folks

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar