Vilken stooor mage du har. Hur ska det bli mot slutet?

Så skönt när måndagen är över. Då är det som att veckan är igång och det kan bara bli bättre och bättre. Måste berätta om en kvinna på jobbet som säkert sagt fyra gånger:

oj, vad stor du är var ska det sluta ? Hur ska du se ut när du är i vecka 40
säkert att det inte är två

Jag vet aldrig riktigt vad jag ska svara på det. Tycker det är lite väl på. Faktiskt lite oförskämt. En gång har jag svarat att enligt barnmorskan är magen perfekt i storlek. Precis som den ska vara. Fast hon fortsätter att envisas om min stora mage. Någon som har ett bra tips på hur man ska svara när folk håller på och kommenterar att man är så stor?
Tycker att ”påhoppen” är lite oförskämda som sagt. Gillar inte riktigt den typen av kommentarer och vill sätta på plats utan att vara otrevlig.

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

1 kommentar

  1. Typ: ” Du har faktiskt fel/Du har nog bara glömt (om vederbörande har barn). Den ligger strax under/över normal. Så det är nog ingen fara”. Jag håller med, i sak, jag kan störa mig enormt på besservissrar!

Lämna en kommentar