En bra grej för att få sova lite mer

Inatt körde vi liggamning jag & lilla i & det kändes som att det är da shit för att få mer sömn på natten. Både för min & hennes del. När hon ätit färdigt somnade hon i princip med en gång och när jag kvicknade till ( för slumrade jättemycket ) la jag henne i babynestet och där fortsatte hon sova. När hon vaknade nästa gång tog mr H henne och lyfte över henne till mig. Jag slängde fram tuttelutten och fortsatte slumra. Hur skönt som helst. Så ett tips från mig till er är:
Liggamma på natten.

Du kan slumra lite, du ligger ner och det blir varmt och gosigt i sängen plus att ( iallafall lilla i ) somnade som en stock efteråt.

Vill bara skriva om alla vackra blombuketter som vi fått. De är så vackra och det doftar så himmelskt av tulpaner här hemma. Ljuvligt! Som sagt, alla sinnen är så förstärkta och allt är liksom så mycket härligare nu. Allt har ju fallit på plats. Är så lycklig. Mitt upp i all trötthet. För det sticker jag inte under stol med. Att ha uppbruten sömn som jag/vi har gör att man blir trött. Fast det är så kort tid. Sedan när vi kan skapa rutiner på ett annat sätt får vi förhoppningsvis sova mer. Men just nu är det fokus på HÄR & NU.

Jag har förstått att vi är lyckligt lottade då vi har fått en bebis som sover ganska mycket mellan varven. Då passar jag på att vila så mycket jag kan. Har kanske varit lite dålig på det då jag är en fix & plocktjej som gärna går och plockar. Tror det blir annat ljud i skällan när mr H börjar jobba. Får en tår i ögat när jag tänker på att han ska gå till jobbet. Är så fruktansvärt mysigt att ha honom hemma. Helgerna kommer vara mycket mycket efterlängtade från båda håll. Nu dags att vila en stund innan lilla i vaknar.

Puss

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar