Mycket

De senaste inläggen handlar om att s o v a och jag kan uppriktigt säga att det är det enda jag varit riktigt orolig för innan lilla i kom till världen. Att sömnen ska rubbas såpass mycket att jag inte kan fungera normalt. Och visst, sömnen har rubbats – jättemycket , men jag känner ändå att det är hanterbart. Jag somnar direkt efter amning och om det varit en tuffare natt har jag sån tur att lilla i har sovit mycket på förmiddagen. Då kan jag ta igen mig och sova ikapp. Så jag måste säga att so far so good. Är lyckligt lottad med denna ljuvliga varelse. Hon är alldeles bedårande !

Idag är första dagen jag är ensam hela dagen med henne. Mr H började jobba idag. Kändes i kärlekshjärtat vill jag lova. Han är ett fantastiskt stöd och underbar pappa. Vi är ett oslagbart team ! Det har varit så skönt att luta sig tillbaka på honom , få kramar och pussar , fråga om råd, få hjälp med matlagningen , piffen inför amning med kudde, vatten & kräkfilt…Helt ovärderligt att få det stödet.

Mitt mammasjälvförtroende blir starkare och starkare för varje dag och jag kan tänka mig att det blir ännu bättre nu när jag får sköta henne själv. För det är inget som kommer bara sådär hux flux över en natt. Jag har varit superosäker på att tolka signaler. Är det magont, hunger, trötthet, blöja eller bara närhetsmys ? Men jag blir bättre och bättre på att förstå henne.

Nu ska jag passa på och ringa lite samtal.

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar