Dagens utflykt

Blir till BVC & det ska bli spännande och se om lilla i växt sedan sist. Jag tycker det går så rasande fort med hennes utveckling. Hon börjar mer och mer bli bebis eller vad man ska säga. Hon fokuserar blicken , ler massor, försöker få fram ljud och har lyckats flera gånger med att få fram lite ahhh, tittar intensivt på sina leksaker , sover längre pass på natten, börjar få lite sovrutin på dagarna . Jag kan tolka hennes signaler mycket bättre. Är så lycklig för det. Kvällarna går bättre och bättre ( givetvis med risk för förändring då det skiftar från vecka till vecks, ibland dag till dag ). Fast just nu är vi väldigt tacksamma för att hon får mycket mer ro på kvällen även om det är lite kvällsorolighet mixat med lite gaser som ligger och småstör. Hon ligger med oss i vardagsrummet på kvällen. I sitt babynest. Så vi snabbt kan putta in nappen eller hålla om henne om hon blir lite orolig av sin lilla mage. När klockan är mellan 22-23 har hon vaknat ordentligt för att hon är så hungrig o då flyttar vi in henne i sovrummet . Efter kvällsmålet sover hon för natten. Vid fyra vaknar hon numera. Jag byter blöja, matar, rapar henne och sjunger några vaggvisor. Hon blir trött o somnar om. Sedan får jag liggs o putta in nappen ett flertal gånger innan hon somnar ordentligt. Sedan vaknar hon kl 8 , äter, byter blöja, gosar o skrattar. ( storler) , sjunger sånger för henne o sedan blir hon trött.

Det är kul att skriva ner allt sånt här för det verkar som det är sånt man glömmer bort ju äldre barnen blir. Iallafall mina vänner. De minns knappt den första tiden med sina barn. Men ny har jag ju mycket nedtecknat som jag kan läsa upp för lilla i när hon blir större.
Nu må jag fixa mig/oss för BVC.

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar