Hej kära dagbok

Då jag numera är dålig på att skriva dagbok tänkte jag ägna dagens inlägg till att skriva lite vad vi gjort den senaste tiden. Augusti har verkligen varit en händelserik månad med massa roliga saker. Jag har fyllt jämt ilsket firades med middag med familjen på välkänd krog. Under dagen ( min födelsedag) vart det lite kaotiskt kul då tågen var inställda och vi var tvungna att bli upphämtade av mr h:s föräldrar som bor 8 mil bort. Vi skulle nämligen äta på en krog längre norröver, där de bor. Vi firade med skumpa runthörnet där vi bor när de kom o plockade upp oss. Då hade vi varit på centralen och väntat i ett par timmar med bebis, katt och festklädda , åkt hem och gett katten mat för att sedan gå utanför dörren o bli upplockade ( skriver nog rörigt, men bara för att själv minnas-inte för at man glömmer en sån sak)för8 mil norröver sitter helautomatisk sällskapet oc väntar jubilaren , i detta fall var det ju JAG som en timma innan kalaset var stucked i Göteborg.

Sen har det varit möhippa, svensexa och jag o mr h har legat bakom de båda. Bröllop där vi var ”toatsmasters” eller ja, vi fick hålla lite i trådarna, men det mesta skötte sig själv. Jättefiiiiintbröllop. Så kärleksfullt. Så genuint. Så rätt.

Haft kompisar på awtacos, haft födelsedagsmiddag för vänner, hjälpt till å flyttat, varit på utflykttill havet med mina mammor o derasgosebebisar, varit på Nääs , Kulturhuset, Trädgårdsföreningen , haft heldag på stan med shopping g åt lilla i, käkat på kvarterskrogen o matat lilla i m gröt där, flytthjälpt åt folk, hängt i linnen del, aktieträff, bokklubbing, guldhedstornet med mr t, öpPna förskolan, museum, ahlströms kondis , skönhetsfAbriken, vernissage, andrum, planerat business över telefon med m, babyrytmiken, lilla i har haft språng Allan med stort sug efter att krypa framåt-hasar mer bakåt, klappar händerna , vinkar , vet var lampa, katten, shrek , obelix är när man frågar var de är, varit hos mormor, bjudit morfar på delikat fika på café flora, många långpromenader, planerat stor fest i november, söndagsmiddag på fiskrestaurangen i Ljungskile……jag är så lyckligt lottad som har så mycket fina vänner och att jag har ett så rikt liv med en man jag avgudar, en dotter jag älskar besinningslöst och som är så underbart gosig, rolig, glad och varm. Världens bästa att hänga med. Svärmor tycker att hon är sååå snäll och det tycker väl alla föräldrar om sina barn, men när en utomstående säger det så är det SÅ . J, hon är verkligen världens snällaste o mest sociala bebis. Så nyfiken och vill så gärna vara med ……älskar min familj !!!!!!!

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar