Min vackra vardag

Såhär är rutinen för det mesta hemma hos oss. Lilla i vaknar , jag lyfter över henne till oss & så ligger vi och gosar en stund. Hon brukar ligga och småprata och leka m nappen genom att trycka in den i munnen på mig och mr h. Sedan går vi upp byter blöja , fräschar upp med lite blöta tvättlappar och gör välling som hon dricker i vår säng o tittar på Barnkanalen. Favoritprogrammmet just nu är fåret Shaun. Efter vällingmyset brukar lilla i tjomma runt medan jag gör kaffe och frukost. Hon brukar dricka lite mjölk , äta lite ägg och en halv smörgås. Vid 9:30 är det dags för första vilan och då byter vi blöjan ( ibland byter vi om för dagen , men oftast är pyjamas på fram tills efter första vilan) Brukar vila fram till 11. Då byter vi kläder och byter blöja om det skulle behövas, leker lite, läser böcker o jag lagar lunch. Efter lunch brukar vi gå ut och leka , träffa kompisar, åka in till trädgårdsföreningen eller nåt annat mysigt. Andra vilan brukar vara cirka 14 ( beror på hur trött lilla i är) Eftermiddagarna brukar som sagt variera väldigt mycket. Det är verkligen så lugnt , kravlöst och bara myyyyyysssss och vara hemma med lilla i. Och tänk att jag ska få vara hemma med henne och lillasyster ytterligare ett år . Vilken lycka !!!!!!! Jag kan inte nog tacka för hur lyckligt lottad jag blivit som får ha lilla i. Hon förgyller ALLT!!! Inte bara i mitt liv utan många andras liv förgyller hon med sin kärvänlighet, charm och humor. Varje kväll när jag går och lägger mig kan jag ställa mig vid hennes säng och bara känna sån enorm kärlek och värme. Jag brukar bädda om henne , det vill säga lägga iordning kudde, nappar, täcke och lägga henne åt rätt håll. Hon brukar oftast ha snurrat ett varv. När jag bäddar om henne stryker jag henne över lilla huvudet och ber en bön över hur tacksam jag är för henne. Vårt fantastiska mirakel ! Och vi får snart ännu ett mirakel. Lilla e. Hon sprattlar runt och rör sig en hel del nu lilla e. Det känns skönt att känna henne varje dag. Veta att hon finns där inne och lever runt. Tänk vilken enorm kärlek det kommer bli mellan lilla i o lilla e och mellan oss allihopa. Familjen overload av kärlek liksom. 💕💕💕💕💕 Första året lär ju bli ganska mycket tjohejohå, men sen… Tänk sen … När de små söta systrarna har varandra och kan leka med varandra. Lilla i kommer blir världens bästa storasyster. 💕💕💕💕

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar