Lite oro

Ligger & vilar bredvid min älskade lilla i. Tänker, grubblar & funderar på hur livet med två små bebisar skall bli. För lilla i kommer ju trots allt bara vara 18 månader snart 19 månader när lilla e kommer. Jag vill inte vara orolig och känna mig nervös. Vill bara vara supercoola morsan & tänka att allt ordnar sig Visst , jag vet att jag kommer fixa det , men ibland när jag tänker på mina sömnlösa nätter, pärsiga intensiva fasdagar med lilla i .. De stunder då jag nästan ringde med gråtklump i halsen för att höra när mr h kom hem från jobbet.. Det är då jag blir lite nervös för hur det skall bli. Jag vet redan nu att jag kommer vilja vara där lika mycket för lilla i som jag är nu, men vet innerst inne att det kommer bli svårare då jag kommer behöva kånka runt så mycket på lilla e. Då skär det i mammahjärtat när jag tänker på det. Ska gör allt i min makt för att lilla i ska känna sig supersedd. En annan sak jag är lite lite nervös för är tröttheten som man har samtidigt som jag skall pyssla om två små raringar. Förhoppningsvis kommer det en massa extrapower när lilla söta e väl är här. För visst är ju det allra viktigast . Att hon kommer ut, frisk, pigg och rosenkindad. Allt annat löser sig efter hand. Så är det bara. Jag kommer ha det hur roligt, mysigt och spännande som helst när jag busar runt med mina söta små döttrar. Det vet jag. Måste vända min oro till enbart positivt tänk och jäklar anamma. Jag kommer fixa detta galant. Såklart. Om sisådär tio – elva veckor ungefär är lilla e här och det är urhäftigt när jag tänker på det. Jag , tvåbarnsmamma till två söta gullungar. Jag som i mars 2012 inte visste om jag ens kunde bli mamma har inom loppet av två år snart två barn. Så , ni som är i ivfcirkusen, mitt i den, precis påbörjat eller har en känsla av hopplöshet- SNÄLLA GE INTE UPP! Förlåt mina klyschor. MEN släPp aldrig din målbild av hur du vill att ditt liv ska bli. Det hjälper så mycket mer än du anar att TRO , tänka att AlLt blir bra. Ha tillit till tron och livet. Allt blir bra. Allt blir bra.

Puss

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar