Bajsa

Ett nytt ord som lilla i lärt sig är bajsa & det används frekvent här hemma. Titt som tätt säger hon bajsa och ler med hela ansiktet, så som bara hon kan göra. Vår sunshine. Andra ord som poppar upp är:
Mamma , Pappa, Boll, Gurka, Äpple och så Bajsa och Bajs då.

Hon gör massa slängpussar också. 😘

Jag har halsbrännan från hell och har känt mig aptrött i den kvalmiga åskregnvärmen idag. Det är när jag blir sådär hemskt trött som jag också blir fröken superlivrädd för hur jag det ska bli med orken sen när jag har två gullefjun. Vill inte känna så. Det är också en av mina tabutankar som jag inte borde tänka egentligen med tanke på min/vår historia. Fast jag kan inte undgå att tänka på det då sömnen styr och präglar typ större delen av min tillvaro. Är jag trött och har sovit för lite går det tyvärr ut över min energi och gaist. Vill inte att det ska vara så, men inget jag kan råda över. Mer än att såklart försöka lägga mig tidigare. Det är så svårt dock då jag också älskar att pyssla på kvällarna när lilla i somnat. Förmodar att jag kommer fortsätta älska den där lilla ensamtiden på kvällen när man kan fixa med lite allt möjligt mysigt och pyssligt även när lilla e kommit. Då blir nog den tiden ännu mer värd då jag på dagarna kommer lägga ner ännu mer av mitt härvarande tillsammans med barnen. Jag älskar att slänga mig ner på golvet och leka med lilla i ( om än något otympligt just nu med tanke på stora gravidmagen) och jag vill vara så närvarande jag bara kan. Med undantag för viss egentid såklart. Skulle ju bli galet om jag ägnade de tio timmar lilla i är vaken till att leka intensivt och härvarande. Iallafall , med tanke på all tid jag ägnar åt lilla i på dagarna så blir kvällsegentiden desto mer värdefull. Ja, typ det var hit jag ville komma. Och så kommer jag aldrig i säng och blir aptrött och så blir det en dålig spiral. Hoppas jag kan hitta ett bra mellanläge nu när lilla e kommer.

Ni märker kanske att mina tankar kretsar mycket kring hur det ska bli med ork o energi. Nånå, det ordnar sig!!!! Puss

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar