Sommar, sommar och lite sommarplåga

Det där en underbar sommar vi har. Verkligen! Den bästa jag har upplevt i vuxen ålder. Och som toppen på berget väntar jag mitt andra kärleksbarn. Jag har nog aldrig svettats så mycket som jag gjort denna sommaren. Tror inte jag gått upp ett gram under hela juli då mycket energi går åt i värmen. Man kan säga att jag svettas typ dygnet runt. Duschar kallt morgon och kväll samt går med en blöt liten handduk runt nacken för att svala ner mig. Så det är ett starkt minne jag kommer bära med mig. Svettsommaren 2014 😊 Vi har även haft en fantastisk tid på Gotland, grillkvällar , badutflykter, hängt på vår underbara kastanjbakgård, lisebergsbesök, varit på landet hos mamma, fikat på underbara caféer, gått i mysiga affärer, myst massor med min dotter o mr h, fiskat ( eller ja, mr h har fiskat och jag har softat med lilla i ) , trädgårdsföreningshäng, middag med bookclubisar på bästa dubbel dubbel, avslappnat häng med vänner etc
Men…. Så kommer detta lilla men….. Kan inte sticka under stol med att sommaren är så fylld med höga förväntningar på ett ännu rikare liv på nåt sätt ( ligger hos mig, jag vet 😞) och när jag inte helt och fullt kan nyttja sommaren ( vilket blir svårt i höggravid a tillståndet och att ha en 1 & ett halvt åring) blir jag lite stressad inombords och tänker att jag borde göra så mycket mer. Fast min terapeut har tydligt sagt det finns inga borden. Man ska hela tiden utgå från : Vad VILL jag göra ? Och jag har verkligen gjort det jag velat. Så det där jäkla borde kan dra sig baklänges. Jag är världens mest lyckligt lottade med världens finaste familj. Så mycket mer behöver man inte i livet. Det viktiga är bara att hjärnan o känslorna liksom hänger med i svängarnas

Nu, dags för lunch. Torsk med vitsås- lilla i:s favvo!

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar