Vad är min nästa tanke

Fick tips av meditationsproffs idag att om jag vill pausa i tankeflödet ska jag tänka:

Vad är min nästa tanke?

Tankeflödet funkar som så att det inte gillar att bli avbrutet så när man ställer sig ovanstående fråga brukar det oftast inte komma någon ny tanke så då får hjärnan tankero. Tankepaus. Skön känsla faktiskt ä. Visste du att man tänker upp emot 9000 tankar per dag ( tror jag han sa )  Nu ska jag skriva lite komihåggrejer.

  1. Lilla i har inga blöjor på dagen. Inte på Föris heller. Hon kan ha blöja om vi ska vara ute och hon har massa kläder på sig. Hon vill även göra nu mer två i blöjan. Känns som det kommer ta ett tag innan hon bajsar på pottan. 
  2. Lille frk. E går obehindrat ( 14 månader gammal) 

Nä nu måste jag sova. 

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar