Fasa bort tutte-ve och fasa

Mitt hjärta håller på att gå i kras. Har bestämt oss för att köra den tuffa avvänjningsskolan ( mamma lämnar sovrummet o pappa tar över) med lille fröken e då hon skulle vara helt skogstokig och skrika tills jag, trött o utsjasad som jG är, skulle ge efter och visan fortsätter. Vakna var tredje timma för det är vad hon hR fått för rutin. Vakna, tutte … Namnamnamnam… Somna. Det var dags nu att ta bort det helt. Men ajajajaj vad ont det för i hjärtat. Känns som jag sviker henne. Överger henne rent känslomässigt. Fast såklart är det inte så , men jag kan känna det så ändå. Hon förstår ju egentligen inte varför jag helt plötsligt bara inte finns där. Jag har försökt berätt för henne att hon inte ska få tutte mer. Jag o jämlika i har bott hos mormor de två första nätterna och lille fröken e har haft tuffa nätter ( o pappa också) med 7 vakningar ( hittepåord) och skrikit efter sin tutte. R h fick få runt i lägenheten och säga att jag inte var hemma. StackRs lille godingen!!! Så hjärtskärande att ta väck det hon älskR så mycket. Lilla i sa en så rolig grej när hon skulle somna igår. Hon sa nåt i stil med: nu får inte lille fröken e tutte av dig och pappa har ju inga tuttar. Han har bara bröst. Jag har också bara bröst. Det är precis som att tutte är nåt man matar med. Det är liksom bara mamma som har tutte. Jag älskar hennes underbara kommentarer. Hon har ögoninfektion nu den lilla kraken. Så synd om henne. Det vätskar sig o vara r i ögat och jag får torka med bomullspads. Lilla älskade liv. Så sköra. Så små. Och så beroende av sin mammas omvårdnad. Tänk att det finns två små underbara flickor som älskar mig och som är så beroende av mig och min kärlek. Måste nypa mig varje dag för att förstå att jag har det så fantastiskt. Och snart är det jul. Längtar sååååå tills de ska få sina julklappar. Och
Att se deras reaktion på tomten. Allt mys vi ska göra med god julaftonsmiddag hos gammelmormor o fir med mormor, kusin, morbror , moster etc. Sedan är det tradition att gå till kyrkan vid midnatt(. På juldagen är det eldning på gården hos mormor och rispapperslyktlr som vi skickar upp och ber för alla som har det svårt och önskar oss samtidigt nåt. ( jag vet inte om man ska göra det, men gör det iallafall ) sedan skrotar vi runt i pYjamas, julshopping på Annadagen, eldar i spisen och äter choklad. Jag hoooooopppassss verkligen att det kan bli en kanonkula så Tt jag inte har för höga förväntningar. Finns risk för irritationsmoment mitt i det idylliska. Får bara försöka skaka av mig de vibbarna.

Puss å godnatt.

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar