Lugn och ro i sinnet

Som ni vet hade jag svaga utmattningskänningar för ett tag sedan. Det skrämde mig jättemycket,så jag har verkligen försökt dra ner på tankar som stressar mig. Jag har verkligen försökt tänka annorlunda. Mer starka tankar eller vad man ska säga. Det är så lätt att hamna i en offerkoftasits när man känner sig urlakad. Allt handlar i slutändan om mig själv. Hur jag gör för att må bättre och slippa alla dumdumtankar. Jag är herre över mitt eget liv och det är jag som håller i regin över hur mitt liv ska vara. Jag är stolt över den egenskapen att jag så lätt kan slå bort alla jobbiga tankar och bara fokusera på det som är bra för mig. Det är lite som mental träning på nåt sätt. Jag vägrar bli offer för olyckliga tankar så därför svänger jag om och bara försöker tänka starka och bra tankar. Som är bra för mig. Som bygger upp mig. Ger mig kraft. 

Visst det låter enkelt och jag kan låta naiv när jag säger att jag kan tänka mig lycklig, men faktum är att det går. Det är fullt möjligt! Jag är helt övertygad om att mycket av tankarnas kraft hjälpte mig när jag kämpade för att få barn. Jag är helt övertygad om att tankens magi hjälper till att ledsaga mig genom livet. Är så lycklig över var jag befinner mig just nu. Detta inlägg ska jag slipa lite till på men behöver ta itu med dagen. Återkommer….

  1. Så nu är jag tillbaka. Klockan är i vanlig ordning sent. Mår så mycket bättre när jag lägger mig  22. Nu är kl midnatt och jag kommer vara urlakad imorgon igen. Hursomhelst vill jag fila färdigt på inlägget kring att tänka sig lycklig. Det kan verka klyschigt att tänka sig glad,men faktum är att det fungerar. Att hamna i ett slags närvarande Mindfulness här och nu skapar massa bra energi som gör att man får framåtrörelse i tillvaron. Så skönt. Försöker även leva efter devisen att ingen annan gör nåt åt dig. Vill du ha nåt så får du själv göra det. Bara ta tag i saken och göra’t. Mer saker blir gjorda och man blir så tillfredsställd av det. Skulle kunna skriva i all evigheters evighet om detta med att tänka sig glad. Testa ett tag vettja och bara tänk glada tankar. Sånt du blir glad av. Gör saker du blir glad av. Stanna upp i nuet och se det vackra runt dig. Ta in din omgivning. Lev här och nu. Du och här. Inte där eller någon annanstans. Bara HÄR. Härvarande i nu. Just nu.Detta nu. Slå bort alla tankar som stör dig. Andas. Tänk glada tankar. Lev lyckliga dagar. Alla dagar. 
Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

2 kommentarer

  1. Jag förstår dig, i dina tankar om det här med utmattning…. Jag är på samma plats, ungefär. Nu har vi ju inga barn, men det tar tid att sköta hus och hem, trädgård, tvätt och städning. En hundvalp som behöver (och får) uppmärksamhet, tid och kärlek. En älskad man, en relation behöver också vårdas. Sen har jag jobbet 50% och skolan 50%. Och båda är just nu mycket mer. I botten ligger egentligen en sjukersättning på 25%, så jag försöker att varken jobba eller läsa full tid varje vecka. Sedan 2,5 vecka tillbaka funderar, grunnar och oroar jag mig för ett läkarbesked…. Två nya tumörer är hittade i min fot. Remiss är skickad, men jag VET ju inget än. Allt hänger i luften.

    Så, ANDAS! 🙂 Livet är ju egentligen så BRA och HÄRLIGT!! Jag trivs på jobbet, skolan är rolig och jag älskar och är älskad!! Det kan ju egentligen inte bli bättre!!

    Tankens kraft är stor….

    KRAM till dig, min fina vän ❤

    1. Men finaste hönsamaja, vilken oro och vånda att behöva vänta på besked. Hoppas att detta utom fara. Blir så orolig för din skull. Ska be extra hårt i mina böner. Du känns som en nära nära vän och jag blir verkligen så berörd av dina ord. Du verkligen bryr dig om. På riktigt! Tack hönsamaja. Tack. Du är unik! Kram kram
      P.S är så dålig på att läsa din blogg. Går allt in ibland men då är det inte säkert du uppdaterat och sen tar det ett tag innan jag går in nästa gång. Kram

Lämna en kommentar