Saknar skrivventilen

Känns som jag har så mycket mindre tid över för att skriva i lilla bloggen. Älskar ju att skriva och framförallt är det så roligt att läsa den , minnas och få en glimt av dået. Barnen har blivit så stora. Det händer nåt varje dag. Idag pratade lilla i om flaggor och sa att svenska flaggan är gul & blå. Hon har varit på sitt första barnkalas, lärt sig cykla, älskar Rubys regnbågsstad, skriva bokstäver & Elsa Beskows sagor & pratar om att hon vill ha prinsessakalas när hon fyller fem år. Vår älskade lilla i.

Lille fröken e växer också massor och hon är så go och med massa humor. Lätt till skratt & älskar att leks med kaninhuset ( Maileg) , bläddra i böcker, bädda ner dockor, duka fram koppar å fat, sjunga och spexa. Just nu är hon febrig (39,4). Lilla kraken 💜… Vill bara hon blir frisk snabbt. Gör ont i hjärtat när barnen är sjuka.

Imorgon ska jag ha snack med chefen och förhandla upp min lön lite. Håll tummarna! Förtjänar verkligen en högre lön, så som jag sliter. Kommer begära en del i påökt. Phu ! Please , Please hör min bön…Måtte det gå.

Ska bli riktig skönt att vara ledig nästa vecka och pausa, andas och bara vara. Göra utflykter med barnen , åka till barnens mormor på landet, dricka kaffe, träna och bara tänka på mig själv. Hoppas nu också på en liten uppskrivning av lön så jag kan fira med lite Cava.

Nu sova. Kan bli en febergnällig natt.

Puss

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar