Redan februari- dags tänka vår snart?

Har inte skrivit sedan innan jul, så här kommer kort uppdatering om vår jul 2020. Den var helt magiskt underbar, rolig och sådär bra som en jul bara kan bli. Alla mina förväntningar infriades. Det blev massa mys, god mat och mysigheter med barnen. Jag bara kände sån frid i hjärtat. Barnen var tokglada och fick såå fina julklappar. Det var lego, pysselbyrå och pyssel i mängder, eltandborste, mailegkaniner, badrockar från polarn och pyret, spel och ett gäng fina julklappar till. Tomten kom. Och ingenvar och köpte tidningen. Barnen undrade, men lilla I räknade ut att det var vår kompis T. Farmor och farfar firade julafton med oss. Mormor och morfar var småsjuka så det blev jul hemma hos oss. Men ack så mysigt det blev. Vi åt världens godaste julbord med revben, grönkålspaj, egen skinka, ägghalvor, lax, köttbular ( Tareks och Mannerströms), prinskorv från gårdsbutik i Lindome. Vi hade ett supergöttebord som vi ställde upp dagen innan, dekorerade pepaprkakshus och gjorde gröt till tomten och till ris a la malta som vi hade på julafton. Allt bara kändes så mysigt och så perfekt. En sak jag ska tänka på tills nästa jul är att inte göra gröt och dekorera pepparkakshus samtidigt 🙂 Blev lite stressigt och jag blir mitt sämsta jag när jag blir stressad vid spisen.

Och nu har Bore kommit med en fantastisk vinter till oss. Barnen har åkt massa pulka och verkligen fått fin,kall och vit vinter. Sedan 2 veckor tillbaka. Underbart !! Hoppas det är vinter ett par veckor till. Hela februari ut. Sen kan det börja töa och bli vår. Det är en fantastisk tid framför oss. Så skönt !!! Ska snart börja planera för lilla odlingen. Blir nog mangold i år i gen och fina, tåliga blommor som det kommer mycket av. Gärna att det ska blomma i juni och sen i augusti. Under större delen av juli är vi ändå inte i stan. Blir förhoppningsvis Spanien några veckor och att vi ska bila ner. Känns bäst att bila sig ner. Då blir det en extra resvecka och vi kan bo på mysiga hotell och uppleva saker på vägen ner plus att vi har bil de 2 – 3 veckor vi är där nere. Vågar inte chansa på flyget ifall man skulle bli det minsta sjuk nån av oss är det ju kört. Då kan vi inte komma iväg. Reser vi i egen bil känns det som att vi allafall kommer iväg. Nu ska jag googla på odling och kolla vilka fröer jag ska köpa.

PUSS

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar