Och så var det det där med tiden

Jag vill verkligen inte fastna i tidsfällan. I den fälla där jag känner att tiden liksom aldrig riktigt räcker till. Måste se till att använda tiden på rätt sätt. Få ut maximalt av den men samtidigt känna mig lugn, harmonisk och i balans. Har bestämt mig för att jobbet inte får äta upp för mycket utan att jag ska ha mycket tid för min familj, mig själv och mina egna projekt, läsning, träffa vänner och annan familj. Bara må gott i det lilla och inte förh’va mig och göra massa saker i det stora bara för att. Måste vårda min egen tid med mig själv och med min lilla familj. Det är viktigast att barnen och mr H och jag har balans, kärlek och harmoni.

Barnen har blivit så stora. Snart är lilla I 9 år. fatta 9 ÅR! & lille fröken e är 7 år. Mina små som båda två nu är skolbarn och har fina ryggsäckar. De är så himla mysiga och goa peroner. Lilla I har väldigt mycket hetta och nerv i sin perosnlighet och vill gärna få som hon vill. Det blixtrar även till extra mycket när hon är övertrött eller väldigt hungrig. Då kommer det en massa känslor på en och samma gång och det kan ibland vara svårt att vörja sig då jag också är en person som är känslig för trötthet och när jag ätit dåligt. Jag försöker hitta en bra balans men ibland är det svårt att få ihop det och då kan allt bara krascha i gråt, skrik och gap. Det är väldigt jobbigt och jag tycker det är svårt att hantera lilla I de stunderna när hon blir helt kaosig. Men inemellan är hon världens goaste, mest påhittiga, omtänksamma och mysiga lilla tjej. Hon är så omtyckt av så många i sin närhet och det är många som vill leka och vara emd henne just för att hon SER sin kompis och vill gå all in i sin kompis och de lekar de hittar på. Jag älskar att hon är så mycket barn fortfarande som leker med dockpr, mailegkaniner, leker med kojor, har spionpennor och askar med stenar, letar saker och har en vadsomhelstaffär på balkongen tillsammans med sin lillasyster. Hon ÄLSKAR att leka med sin lillasyster och de är de bästa vänner. Så underbart att se. Visst blir de arga på varann ibland men för det mesta leker de hur bra som helst och är uppfinningsrika i leken. När vi var i Värmland förra helgen så var de så lekiga och sprang runt och badade, hopapde studsmatta, lyste med ficklampa på bryggan på kvällen, plockade blåbär och svamp och var bara sååååå goa med varann. Det är verkligen så underbart att få se deras fina syskonkärlek. De har också egna liv med egna kompisar som också är så fint att se hur de gör när de har kompisar hemma. Den ena får alltid haka på men oftast känner de av och går undan för att låta sin syster få egentid men de kan också vara emd varandras kompisar just för att de är så nära i ålder.

Lille fröken E har vuxit och är numera lika lång som lilla I. Hon är så mjuk, mysig och behaglig att vara med. Hon har fantasi för flera och anpassar sig hur lätt som helst i de flesta miljöer. Hon kan lätt gå in i sin egen bubbla där hon leker lekar med dockor eller sitter och pilla rmed nåt, sitt smyckesskrin, eller klär ut sig till superhjälte och bär på en väska med olika saker, hon brukar dansa och göra egna moves och sjunga. Hon älskar att leka med sin kompis E o de brukar leka med likadana dockor och ha rollspel tillsammans. Hon är så mycket barn och leker massor. Hon älsakr också att slappa och titta på Netflix- alla möjliga tänkbara serier: suoer hero girls, heidi, animefilmer, sunefilmer….Hon är så kramig och pussig och bara så genomgo. Hon älskar att leka med sin storasyster, leka med E eller S. Hon har ett sånt lugn och kan bara hänga och vara. Det måste inte alltid hända en massa saker.Hon gillar att göra hittepågeggor också ilket syrran gör också. Blir ofta väldigt massa olika smulor på vårt köksgolv 🙂

Men som sagt jag älskar att de är så mycket barn och att de älskar att leka.

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar