Bubblande avundsjuka

Idag är en sådan där dag när jag avskyr alla som är gravida, alla som ohämmat pratar om sina fula äckliga barn och deras favoritmat, alla lattemorsor som ser ut som Victoria Beckham där de går i sina högklackade skor, pinniga ben , flätor på sned, solbrillor och fuskpälsvästar, folk som klagar på att de är trötta för att deras barn väckt de på natten vid ett tillfälle , folk som klagar på att de inte får ihop livspusslet ( sluta renovera era förbannade äckliga tomtebolyckehem, så kanske kanske ni får lite tid över ert bortskämda bajsfolk ) , kronprinsessans babylycka. avskyr ALLT sånt idag.

Givetvis ett stort megauttryck för min bitterhet och avundsjuka.

Jag vill ju också vara morsa! Som dricker latte, är snygg, trött och fräsch och renoverar vår vackra vita villa. Men som absolut INTE pratar med andra om mina barn. För vem fan bryr sig liksom? Om min lilla unge äter si eller så eller gör si eller så. Jag kommer aldrig aldrig bli en förälder som pratar om mitt barn med andra. För som sagt- vem fan bryr sig?

Puss

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

2 kommentarer

  1. Känner igen mig. Jag sitter i personalrummet, dricker mitt kaffe. En man kommer in, hämtar sin jacka som hänger på en stol. Kvar ligger en halsduk. Tre av de övriga åtta-tio kvinnorna vid bordet ropar på honom: du glömde! Alla skrattar åt mannen. En av kollegorna säger: Märker du att det bara jobbar mammor här…

    Eller hur?? Och där sitter jag. Kämpar för att ta mig till jobbet varje dag, kämpar för att inte bryta ihop, kämpar för att förstå och för att fatta att jag ALDRIG kommer bli mamma. Tack för den….

  2. Fina fina Hönsamaja….. Jag blir så förbannad när jag läser det du skriver. Det är så typiskt. Den typen av kommentarer blir jag illamående av. Det är så man bara vill ge sånt folk en rejäl höger & säga FUCK OFF. Eller så vill man bara ställa sig och skrika:

    MEn tror ni att mammor/pappor är de enda som har ordning och reda …eller hur dumma i hividet är ni på en skala 1-10 ?

    Åh jag blir så irriterad….

    Kram på dig & jag önskar så jag kunde göra något för dig….för att lindra din sorg.

Lämna en kommentar