Livet i gungning

Massor att göra på jobbet . Går i ett från morgon till sen, sen eftermiddag. Allt det i kombination med en kollega som jag tycker mycket om som är allvarligt sjuk gör att jag blir vansinnigt trött och ledsen på kvällen. Jag går och håller igen på jobbet. Har proffessionens mask på mig. Och när den tas av på förkvällen går luften ur mig. Jag känner mig så otroligt ledsen inombords för min kollegas skull. Och hennes familj. Fruktansvärt plågsamt att tänka på hur hon kämpar. Alla mina tankar går till henne. Jag ber om mirakel!!!!

När man får höra att någon är så allvarligt sjuk sätts hela livet i gungning & man får enormt helikopterperspektiv på sitt egna liv. Allt annat blir liksom bagatellartat på något sätt. Så vackra ,vackra underbara kollega – var stark !

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar