Och vips

Så sov lilla i över första nattmålet kl 2. Fast nog bara en tillfällighet. Hon åt sig nog rejält mätt vid 23. Var på BVC i fredags & då sa sköterskan att lilla i har kvällskolik när jag berättade om hur hon skriker om kvällarna. Stackars liten. Vi gör allt för att trösta henne och lindra så gott det går, men det är väldigt svårt. Det hon gillar bäst är när man sitter och guppar på en pilatesboll med henne i famnen. Bra träning samtidigt som man lindrar hennes besvär.

I min naiva värld hade jag ingen aning om att kvällskolik existerade. Trodde bara spädbarn skrek när de var hungriga & trötta. Hej på dig yxskaft liksom. Så det är lite av ett uppvaknande av typen:

Oj , kan det vara såhär. Hade jag ingen aaaaning om.

Nu sover lilla i förhoppningsvis & jag ska somna om. ( om det går med en snarkande mr H bredvid. Phu! )

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar