Liggamma

Måste återigen slå ett slag för att liggamma på nätterna. I början när hon var liten var det lite si o så. Ibland funkade det o ibland blev det svårt gör henne att nå upp till the nipple o när hon inte fick tag direkt blev hon irriterad o det blev liksom kört. Nu när hon är större så ”dockar” hon på direkt. Ligger bekvämt tillrätta under sitt lilla täcke bredvid sin älskade mammu. Hon somnar ganska omgående och jag somnar också direkt. Vaknar till efter en stund o då lägger jag över henne i sitt babynest. Det blir som ett enkelt toabesök mitt i natten. Har ju sån tur att hon äter mellan 23-24 numera ( jag går aldrig o lägger mig före det ändå. Möjligtvis slumrar jag i soffan nån gång ibland.) sedan äter hon vid 4 och sedan är det morgonmål allt från 6-8. Lite varierade tider, men oftast runt 6:38 :). Har hänt flera gånger att hon vaknar den tiden. När hon sedan sover nästa gång vilket brukar bli en en halv timma efter morgonmålet så kan jag ibland sova en timma till. Jag känner verkligen att jag får sova och det är som balsam för själ , hjärta o knopp.

Ikväll- lördagssupé för goda vänner.
Oxfilé på menyn.
I love my life !
Puss

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar