Psykopratat av mig lite

Hur efterlängtade mina älskade barn än är kan jag inte sticka under stol med att det är mycket. Framförallt är det mycket tankar som forsar runt som jag måste få rätsida på, så idag har jag varit o Psykopratat med psykologen på BVC. Jag gjorde det när lilla i var nyfödd också. Det är så omtumlande att få barn o få alla pusselbitar på plats att min hjärna blir helt överkokt av alla tankar. Kring ansvar, kring dåligt samvete, kring nervositet, kring att räcka till, kring att vara perfekt o ha det perfekt hemma… Till slut rasar det o jag bara måste prata med ett proffs. Sessionen var bra och jag fick en del rätsida på en del spökerier i knoppen. Måste tänka på att inte låta offerkoftan sitta på för ofta, hitta lucka för att tanka energi, jobba med mindfullness igen. Ska även för att få tillbaka balansen i vår vardagslunk efter inskolning etc låta mr h gå ut med lille fröken e så jag o lilla i får vårt egna lugn att vila middag. Det finns så många faktorer som spökar runt för att göra min tillvaro något mer kaotisk än vad den behöver vara. Typ att jag är askass på att planera o ha framförhållning . Måste strukturera mer. Ska även Låta måndagar o fredagar bli mer förutsägbara så lilla i vet vad hon kan förvänta sig när hon är hemma. Hitta stunder då det bara är lilla i o mammastunder. Göra något på fm när lille frk e sover. Försöker så gott det går att ha bra rutiner så det blir tryggt och bra. Som välling när hon vaknar, mysa till iPod o för tillfället Allrams höjdarpaket, sedan frukost med mig – yoghurt o lite frukt o juice, leka/pyssla/ läsastund, lunch, vila, mellanmål på frukt eller smoothie..& ibland bananpannkaka, lekparkslek, ibland handla , hem – laga mat … Ja typ så.
Hoppas hon mår bäst älskade lilla i och att hon känner sig sedd, trygg. Älskad. För det är det viktigaste – att hon känner sig lycklig ! Nu ska vi fredagsmysa. Båda barnen sover. Lille frk e är så duktig på att somna själv. Helt magiskt hur snäll hon är. Underbar !!!!! 💕

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar