Julaftonstankar

Julstrumpan gick hem hos lilla i. 🎅 idag är det lille fröken e:s första julafton. Hon sover fortfarande och jag hör lilla i o mr h stöka runt nere i köket. Brasan ska tändas och julfeelingen kommer som ett brev på posten. Lille frk e:s första jul och lilla i:s andra jul. Min 42:a jul. Tänk vilken magi det är att jag nu ligger här i julmyset med en liten flickabebis på 4 månader o två veckor och en 23 månaders tjej som sprakar av liv och sprallighet. Mina TVÅ barn. Mitt allt. Blir alldeles tårögd såhär på julaftons morgon när jag tänker på min enormt stora lycka. Vilken tur jag haft. Trots trötthet & hormonella påslag så njuter jag varje dag av att jag har så fina och snälla barn. utvecklingsfasen med stort H är här lite då och då vilket tröttar ut litegrann. Speciellt i kombo med nattmata. 😴, men jag ska verkligen inte klaga. Det är en fis i rymden denna trötthet.Dock ger det hormonella en del onödiga reaktioner o knäppt beteendemönster hos mig som jag gärna är utan. Mr h får ta de största smällarna. Det är inte alls bra. Avskyr att jag blir en riktig witch! Måste försöka lägga band på mig . Måste , måste, måste!!! Nu är det jul och Gud vad jag ska njuta av lyckan och euforin. 💕

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar