Kors i jissenes

Vad tiden liksom bara svischar fram och jag får inte ett dyft skrivet. Har tusentals tankar i skallen och vill skriva ner saker vi gör etc . Får försöka göra en kortare version och komihåginlägg. För att minnas. För att det inte ska bli lösryckta fragment av tillvaron som jag har just nu. Det har varit en fantastisk julledighet med mycket mys och lugna , sköna dagar. Firat jul i flera omgångar kan man säga. Svärmor med man var nere hos oss i Göteborg i efterhand plus att vi firade julen med svärfar på trettondagsafton. Måste dock säga att när det gäller julfirandet skulle jag vilja göra det på ett annat sätt. Har inte kom på den ultimata formen för hur jag vill fira med min familj. Som det är nu så är det så utspritt och spretigt på nåt sätt. Plus att jag denna julen tyvärr hade känslan att min käre styvfar inte var helhjärtat förtjust i att hela vår familj med fyra personer bodde hemma hos dem i fyra nätter. Det är lite beklämmande faktiskt. Reaktionen från mamma är bara Skit i honom. Vill han leva med mig får han ta att det är såhär. Fast det är inte så lätt att bara skita i det. Trots allt sitter det där och skaver och jag känner mig ovälkommen och i vägen. Framföralalt får jag ont i hjärtat när jag vet att han tycker det är asjobbig med massa ljud, stök, grejer överallt etc etc , vilket det blir med små barn. Grrrrrrrrr………….Nä, får släppa det nu för jag blir bara irriterad och förbannad. Det finns en massa sörja i det där med mor/farföräldraskapet/styvfarsföräldraskapet som gör mig uppriktigt förbannad, ledsen och besviken. Vill inte älta det här på bloggen dock. Kan dock ,kort och gott säga ,40-talister är väldigt duktiga på att uttrycka och visa :  det är V Å R tid nu.  Mer än så säger jag inte. Dra era egna slutsatser.

Över till något roligare. Lilla i har fyllt två år och på lördag är det dags att ha familjekalaset. Jag har valt att kalla det för ballongkalaset. För OJ vad ballonger vi skall blåsa upp. Och så skall vi äta glass i stora lass. Lilla i älskar glass och har pratat om glass i flera dagar nu. Älskade lilla ungen. Firade hennes födelsedag med ballonger och presenter på morgonen. Hon fick en muminbok , en spårvagnsväska, en picknickväska, Pippipirater, pyttesmå minidjur och kläder. Sedan blev det pannkakslunch och hallonsyltslunch och ett besök på Alfons Åbergs kulturhus på efetrmiddagen där vi träffade hennes bästis G och hans mamma. Till middag lagade mr h supersmarrig italiensk pasta, fast tyvärr så hade lilla i ätit lite för mycket tårta efter kulturhustbesöket så hon åt inte så mycket mat. När kvällen kom var hon kalastrött 🙂 och somnade som en stock. Är inne i en härlig tvåårsfas där hon vill grejsla runt lite innan hon somnar. Som tur är somnar lille fröken e väldigt lätt. Det är bara att lägga ner henne när hon badat, pyjaamas på, fått tutte …Inom fem minuter somnar hon. Hoppas det håller i sig. För det gör det hela så mycket lättare när man skall lägga lilla i som är lite ” tjomsigare” om man säger så :).

Tiden på föris går bättre och bättre och bättre. Är så skönt att lämna en lilla i som är nöjd och tillfreds när man lämnar på morgonen. Det är så skönt att hon bara går 15 timmar. Hade inte velat ha henne där mer timmar. Det är så perfekt att hon inte kommer behöva gå heltid på föris ( om ens då ) förrän februari 2016. Då är hon 3 år och en månad. Jag tror dock inte jag kommer jobba heltid direkt utan jag kommer jobba 80 och vara ledig en dag i veckan så barnen bara behöver gå fyra dagar i veckan. Hon verkar som sagt trivas på föris och det som är så skönt är att en favvofröken har gått upp i tid och jobbar alla tre dagar som lilla i är där. Känns tryggt. Lilla i gillar henne väldigt mycket. Hurra för det! När lilla i är på föris får jag tid att ägna mig mycket mer ingående med lille fröken e. Blir ju inte lika 100 %:igt när lilla i är hemma då vi leker runt en massa plus att det är mycket logistik med fixa lunch, mellanmål , lekparkshäng eller annat skojsigt. Lille fröken e får liksom bara hänga på. Därför är det bra med den egentiden jag och fröken e får tillsammans. Nu sover hon så sött , så sött och jag passar på att blogga.

Längtar efter VÅREN med stort V. LÄngtar efter att få shoppa loss lite nya vårkläder. På tal om det ska jag dra igång ett röjartag här hemma nu. Rensa ut och slänga/skänka kläder och bröte. Då är det alltid skönare att köpa nytt. Nä, nu får jag tag i lite saker medan lille fröken e sover. Ses snart, buddies.

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

2 kommentarer

Lämna en kommentar