Ekat tomt men här är jag 

Det har varit en intensiv period ( igen) med mycket jobb , fest , familjehäng och en hel del fixande med olika projekt hit och dit. Det är bara roliga grejer, men det känns som jag har så lite tid. Tänk om dygnet kunde ha dubbelt så många timmar. 

Den sista tiden har jag grubblat mycket på hur orättvist allt är i samhället. Jag vill liksom hjälpa till överallt. Hjälpa alla ensamkommande flyktingbarn, se till så att gamla har det fint och värdigt, göra så att människor med psykisk ohälsa får bra vård och att de blir sedda.. Ja , ni fattar själva att ekvationen att hjälpa alla går inte ihop. En kompis på jobbet är engagerad i röda korset och jag funderar på att hänga på där. Då kan jag iallafall göra lite skillnad. Jag ska även börja satsa på politiken på allvar. Där kan jag göra skillnad och påverka en väldans massa. Nu ska jag sova och drömma sött.
Puss

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar