Tystnad men fullt ös vill jag lova

Stiltje igen på lilla bloggen. Januari och februari har varit fantastiska och intensiva månader. Treårskalas , kusinkalas, middagar med släkten , häng med andra familjer och hej o hå. Tänk , lilla i är tre år och jag vill då lova att Jesus Amalia vad den lilla fantastiska gosefisen utvecklas. Hon säger och gör magiska saker flera gånger om dagen. Idag , vid frukosten , sa hon att solen sover mycket nu när det är vinter. Den visar sig inte så mycket. Hon var även hjälpt till och langat fram en skål med flingor till lille fröken e när hon fick en energidipp på eftermiddagen. Så omtänksamt. Och så sa hon: lille fröken e du behöver ett mellanmål . När vi var på öppnis idag så var hon så glad, framåt och bara så go när hon lekte med lille fröken e. Känner hur hela hjärtat svämmar över av stolthet när mina fantastiska barn leker med varandra o bara ÄR så SöTA i sina likadana ankartröjor från Resteröds trikå. 

Igår sa hon att man får absolut inte göra på det viset ( minns inte sammanhanget , men det lät så sött när hon sa absolut inte 💕) . 

Mina älskade barn , allt ni gör , säger och visar får mig att känna att jag lever i nu. I det vackraste av vackra nu. Ni får mig att känna att jag finns i ett så vackert sammanhang där ni gör hela min värld komplett. Jag kan nästan ibland känna det som att du iben och du lille fröken e är mina själsliga ledsagare som bara leder hela mig och mitt jag framåt. Gör mig hel. Gör mig komplett. Gör mig  liksom vackrare . Ni har omkullkastat hela min syn på det här med villkorslös och kravlös kärlek. Ni bevisar dagligen att det är en kärlek som övervinner precis ALLT. Och då menar jag verkligen att den övervinner ALLT!

 Visst grubblerier har jag fortfarande – om relationer , reaktioner och beteenden. Men det handlar mer om ett genuint människointresse och genuint intresse för beteenden i min omvärld. Grubblerierna grundar sig mycket i att jag är en sanslös analytiker vad gäller känslor , relationer, beteenden etc  Försöker i min livsutveckling jobba mycket efter devisen:det blir vad du gör det till. Eller ,  behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Att leva efter dessa motton är så sant. Så rent. Så äkta. Inget spel eller falskspel. Rakt på. I sanning. I brutal ärlighet i att du skapar ditt egna liv. Livet är till för att levas inte krigas. Jag ska göra allt för att föra över så godhjärtade värderingar som möjligt till lilla i och fröken e. Få de att se på livet med klokhet, passion , ödmjukhet , kärlek , genuinitet och värme. Få de att känna att de är värdefulla precis som de är. Att de är stolta över vilka de är. Stolta över var de kommer från. Att de känner passion och glädje för det de sysslar med. Att de alltid känner sig älskade och nöjda med allt. Att de får ha många vänner nära sig och känna gemenskap och kärlek i alla sammanhang de hamnar i. Jag ska göra allt för att de ska känna sig trygga och harmoniska och ha livspirr i kroppen. De är värda allt det bästa. Mina älskade små. Så fina. Så älskade. Så efterlängtade. 
                           🐼❤️

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar