Jag saknar

  • Att läsa på kvällen innan jag somnar. De senaste åren har jag legat i ett mörkt sovrum med snusande barn runtikring o kollat i telefonen. Helt IQbefriat typ.  läst lite artiklar och slökollat sociala medier o allmänt slösurfat skit. Totalt meningslöst o totalt hjärndödande.
     Jag saknar löprundorna och de långa promenaderna.

     Jag saknar strosa runt på stan och mysa i affärer.

    Jag saknar dyra hårprodukter.

    Jag saknar att gå och klippa mig. ( håret går till midjan. Helt sjukt. Har aldrig haft så lång hår.)

     Jag saknar vardagspratet med nära vänner. 

    Jag saknar spontanhäng sent på kvällen hemma hos folk.

    Jag saknar biobesök.

     Jag saknar att sköta om mig själv bätre.

    Jag saknar energin att planera och förbereda goda middagar och frukostar.

    Jag saknar energin att ta itu med allt ”skräp” och onödigt krafs i hemmet och på vinden.

    Jag saknar att bara sova så länge jag vill utan att vakna svintidigt typ 8 dagar i veckan .

    Jag saknar weekenresor till härliga ställen.

    Jag saknar lyckopirret i kroppen. 

    Jag saknar spontanbesök bara sådär. 

    Jag saknar framåtrörelse .

    Jag saknar sommarhus.

    Jag saknar att boken aldrig skriver sig själv eller hur jag ska uttrycka set. Saknar tid o utrymme i mitt liv för att skriva mina 7 böcker. 

    Jag saknar energi att att bygga om vår våning till Compact living. 

    Nä, fan dags att TA SIG SAMMAN & nu tänker jag om , tänker rätt….

    • Att läsa på kvällen innan jag somnar ska jag göra med BRA nattlampa.  Läsa varje kväll !

       Jag ska löpträna och och gå de långa promenaderna minst två ggr i veckan . Lägga mest krut på att ha träning som egentid. Allt annat får stå bredvid. TRÄNING är allt!!!

       Jag ska strosa runt på stan och mysa i affärer mycket mer. Både som egentid och med ett av barnen eller bägge. 

      Jag ska investera i dyra hårprodukter. Investera i mig själv. 

      Jag ska gå och klippa mig. ( håret går till midjan. Helt sjukt. Har aldrig haft så lång hår.) boka tid i veckan. 

       Jag ska försöka släppa illusionen om vardagsprat med nära vänner som inte ger mig någon energi tillbaka. Lägga fokus på fyra nära vänner som jag vill berika mer. 

      Jag ska ha mer spontanhäng sent på kvällen hemma hos folk när barnen är lite större. 

      Jag ska boka in ett  biobesök i vinter , ett på våren och ett på hösten. Tänka: tre biobesök om året. Och det räcker. Kan gå själv någon kväll. Ha som egentid. 

       Jag ska  sköta om mig själv bätre. Köpa den där bra krämen , köpa den där massagen, boka klipp, träna… Just do it! 

      Jag ska alstra  energi att planera och förbereda goda middagar och frukostar. Det gör jag genom att ta och göra färdiga menyer. Cykla till affären på
      söndag kväll. Handla för tre dagar. Handla på onsdag för tre dagar. En dag kör vi rester och hittepå. 

      Jag ska ta itu med allt ”skräp” och onödigt krafs i hemmet och på vinden.

      Jag ska gå och lägga mig 22:00 så att jag känner mig utvilad kl 7.  

      Jag ska spara spara så jag kan åks på weekenresor till härliga ställen. När jag vill. 

      Jag ska utföra mindfullness så jag får tillbaka lyckopirret i kroppen. 

      Jag ska göra mer spontanbesök bara sådär. Hem till folk. Och även bjuda in spontant. 

      Jag saknar framåtrörelse och ska ta ett rejält snack med mr h om hur vi ska göra med allt. Sommarhus, husvagn, bygga om hemma… 

      Jag ska ge mig själv tid och utrymme i mitt liv för att skriva mina 7 böcker. 

      Jag ska ta tag i och anlita inredare och byggfirma för att bygga om vår 

      Vad skönt det känns. Jag är redo för den nya framåtrörelsen. 

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar