p e r s p e k t i v

Denna vår har jag verkligen behövt sätta mig själv i ett helikopterperspektiv flera, flera gånger. För att påminna mig om allt det fantastiskt vackra jag har runt mig. Ibland är det så svårt att se på allt det vackra utifrån när man är mitt i en massa konflikter, skrik, gap och utbrott. Båda mina fantastiska barn är känslomänniskor och säger rakt ut vad de tänker och känner, precis som sin mamma, vilket gör att de är tydliga med att visa ilska, ledsenhet, glädje, oro m.m Det resulterar i att det låter mycket, tjatas en del , både högt och ofta i vår familj. Vi tjejer i familjen är duktiga på att visa hela känsloregistret, vilket ibland gör att det hettar till lite för ofta och lite för mycket. Då blir jag trött och dränerad på energi. Känns som det är svårt att ta energisats mellan varven. Jag försöker så gott det går att hitta oaser i det lugna och att vara närvarande med barnen, så att de inte behöver påkalla min uppmärksamhet hela tiden. Fast det är svårt..speciellt såhär års när jag verkligen vill piffa, dona och greja…Både i hemmet och på odlingslotten. Och så vill jag vara social, träna, göra ett bra jobb på jobbet och behöver också sköta massa logistik med matinköp , göra ärenden , ordna med vårskoinköp etc etc. upptäcker mer och mer att jag inte riiiktigt får ihop alla delar. Är det värt det? NEJ NEJ NEJ och åter NEj ! Jag behöver tagga ner och fokusera mycket mer på att vara härvarande i nuet. Vara här och nu med barnen. För jag märker att de blir lite mer klängiga och hamnar i konflikter med varann när jag har fullt upp med massa andra saker. Jag involverar de såklart i så mycket jag kan, men vissa grejer kan de inte vara med i.

Som sagt…andas…och helikopterperspektv…familjen är viktigast….andas…naturen…andas….träna……fokusera på det som gör mig glad och stark och fylld med energi……familjen…glada lyckliga barn…glad och lycklig mamma…..eller glad och lycklig mamma..glada och lyckliga barn….träna…andas… ta det lugnt… vitsippor…naturen…god mat…..familjen……laga portion under tianmat….andas…helikopterperspektiv…LYCKA !!!

Nu påsklovsjobba en del. Jobba undan så vi kan vara lediga onsdag torsdag, fredag, lördag, söndag & måndag. Ljuvligt !!

 

PUSS

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar