Val, drivet, livslust och framtiden

Någon sa till mig att vid 47 så hamnar man ofta i livskval och funderar mycket över var man är livet och vart man vill komma. Som en form av livstankeställare eller nåt. Jag var sjuk förra vecka och hamnade i ett slags lågt tillstånd där jag funderade mycket på val jag gjort i livet, drivet jag har ( eller inte har snarare ) , drömde mig bort till fler rum, sommarhus och härliga långresor med familjen. Så plötsligt fick jag som ingivelse i lördags efter att ha fått några timmar för mig själv ed ansiktsmask, långt varmt bad och rofyllt vilande i sängen med mindfullnessmusik…ALLT är bra och PERFEKT precis som det är och jag har all tid i världen att driva på och få LIVET precis så som jag vill ha det. Det viktigaste är att jag har min familj, är lugn, harmonisk, frisk och har mitt mående i balans. Det är allra viktigast för allt annat kommer lösa sig runtikring. Jag och mr h pratade lite igår och kom fram till att vi vill nog inte ha ett fast sommarhus utan istället köpta oss en praktisk och snygg husvagn och en ny miljövänlig bil och åka på roadtrips över europa. Sedan kan vi utöver våra husvagnsresor göra härliga stadsresor ( NY, London, Paris , Tokyo och roadtrips i USA). Jag älskar ju att vara på väg och nu när barnen blivit större och kan sitta i bilen längre stunder utan att det blir kaos så kan vi ju verkligen ge oss ut på härliga husvagnsresor och upptäcka nya vackra platser, åka till vandringsleder, åka till fjälls, till västkustliga ställen, öland, gotland…..Ja, vi kommer ha en enorm frihet att kunna göra så härliga resor. Har man ett sommarhus är man likson bunden till att alltid vara där, vilket iof har sin charm och tjusning. Fast då jag som sagt älskar själva känslan av att vara iväg och byta livsmiljö så tror jag campandet kommer passa oss som familj perfekt. Plus att mr H är en riktig friluftskille som älskar att vara ute i naturen. Och barnen ÄLSKAR att bo i husvagn. I campandet får vi liksom hela paketet för alla.

 

Att få den ingivelsen som jag fick i lördags och bara känna ahaaa…LUGN och ro i själen. Nu kan jag fortsätta leva mitt fantastiska och härliga liv med blicken här och nu. Här och nu.

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar