Gravidåkommor jag inte visste om

Lördag. Älskade lördag. Frulle på hörnet med god pesto/avokadomacka, ägg, kaffe latte och färskpressad juice. Sedan städ hemma och nu vill jag skriva ner några rader kring gravidåkommor jag inte var beredd på. Hör kommer de:
Nummer ett är underbröstensvett som innebär att jag svettas under brösten. Nu när de blir större så får jag liksom mer utrymme under & simsalabim svetten är ett faktum. Skall införskaffa tre nya bh:s senare idag.

Nummer två är höftskav då jag sover enbart på sidan. Höftleden ligger skevt och vips så får jag vissa morgnar lite skav i höftkulan.

Nummer tre är svettiga trosan. Efter en arbetsdag känner jag mig helt svettig och ofräsch down under. Blir lätt två trosor om dagen. Har utökat förrådet med tio par nya trosor.

Nummer fyra är ischiasklämmet. Ett par dagar har jag haft en nerv i kläm eller nåt för det gör schweinaont när jag gör vissa rörelser.

Nummer fem är hållkänslan . På kvällen när magen är uppsvullen kan jag få håll superlätt, eller när jag går för snabbt.

Nummer sex: Att vara knökmätt tre timmar efter man ätit.

Nummer sju: Trixigt att torka sig efter nr 2, men jag har hittat en bra metod som gör det hela mycket enklare.

Nummer åtta: Gör nummer två ett par gånger om dagen. Brukar bara ske en gång.

Det var det jag kom på i skrivande stund.

Igår var vi på ett rep. med galenskaparna och deras show trettioårskalaset. Det var riktigt roligt att få se massa gamla sketcher. Fick tårar i ögonen av vissa scener. Så himla kul! Tänk er att få se Knut Angred som Linus på linjen live, Roy & Roger, Kennet Ålborg och massa massa mer.

Lilla bebis var med hela kvällen och det märktes att hon kände av musik & skratt & applåder. Hon lär ju bli van då vi allt som oftast går på teater och andra roliga event. Ikväll skall vi på oxfilédining hos våra goda vänner och precis just nu vänder lilla bebisbarnet runt på sig i magen.
Jag är fan lyckligast av lyckligast. I balans. Så skönt. Tack.

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

2 kommentarer

Lämna en kommentar