matkasse

Jag tänker att jag skall möta upp min prestationsångest lite och försöka hotta upp vissa delar av min matlagning samt frukostbestyr.Anledningen till detta är för att just nu, i det liv jag lever just nu är maten CENTRUm- NAVET i vårt vackraste idyll. När det då blir lite för mycket typ alltid leverpastejsmörgås, ett glas apelsinjuice, en kopp kaffe, youghurt och flingor till frukost och halvdana luncher och väldigt ganska mycket samma typer av middagar. Typ peppar, vitlök, citron, basilika och salt som enda krydda och variationerna sker mellan vanlig sketen enkel pastasås, pasta o köttfärssås, köttbullar o makaroner, korv och mos, torsk och äggsås, tacos, grillat kött o tzatziki, biffar med fetaost, fiskbullar och så går dessa maträtter runt några varv och inemellan hottar vi till det med en exotisk vietnamesisk biffsallad. Jag vill byta ut frukosten lite då och då, förnya, ha mer färgglada frukostar. Jag vill även fräscha upp luncherna och middagarna ( givetvis med barnvänlig touch och bäddat för att göra puré…ja, jag vet…sjukt…lillefröken e. börjar äta purémat nu. ett mål ska bytas ut mot gröt och ett mål ska bytas ut mot vanlig purémat. hur blev hon så stor? ) Varför detta meck? Jo, för att krydda upp vår mattillvaro.Oj, knorr från bäbis. Fort in med napp. Sen sova.

PUSS

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar