september oh september

Då har man jobbat en månad och det är full fart. Äntligen fredag och jag får vara ledig med mina underbara små och härliga mr H. Ska bli gudagott att vara ledig. Snart ska vi käka fläskfilégryta med pommes och drick en go kall öl. Barnen leker runt och vi har det så mysigt. Jag är så himla toklycklig över min fina och underbara familj.

Jag måste berätta. Vi har gjort om hemma och det är sååååå snyggt och sååååå bra. Våningen är nu helt perfekt för en familj på fyra att leva i. Vi bara går och galetmyser.

Imorgon är det fotbollsträning för lilla i ( första gången) och lille fröken e ska på kalas. Ja, hur har är  mina vackraste små nu när de är 5 år respektive 6 och ett halvt. Lille fröken e. hon nynnar och sjunger massor, leker med ”gubbar & dockor”  och hittar på massa fraser som de säger när de pratar med varandra. Hon älskar klänningar och byter helst flera gånger om dagen. Att leka med storasyster är det bästa hon vet, mne ibland vill hon bara leka själv och det är hon noga med att säga. Hon kan lätt hamna i eget lekflow. Hon blir sååå glad för det mesta, men kan också bli väldigt ledsen och arg om det är nåt som går henne emot. Hon är hjälpsam, kärleksfull och väldigt , väldigt gosig och kärlekskrank.

Lilla i. sftt22dfghj ( lille fröken e har skrivit dessa bokstäver ) är en klipsk och glad underbaring. Hon är superlekig och är jättekreativ och målar, leker massa olika rollspelslekar, klättrar massor i klätterställningar och skrattar massor. Hon vill gärna leka med sin kompis A. eller K. och leka affär där hon säljer teckninhar som de ritat. Ibland är hon väldigt mycket en liten tonåring och säger massa fula ord. Det senaste hon lärt sig är fuck it som en kille lärt henne i skolan. Precis…skolan har hon börjat…min lilla bebis går i förskoleklass. I en pittoresk gullig Madickenskola med massa gulliga skolbarn som skuttar runt och är Madickenaktiga och Pippitokiga. Hon älskar sitt fritis och att leka runt och att få springa ut och in som hon vill. Hon leker lite här och där och lite med den och den. Som en liten Madicken med Pippidrag. Hon är lugn som en filbunke,men kan bli helt uppochnertokig som Pippi mellan varven. Varje dag när jag hämtar kommer hon springandes mot mig och skriker: mamma……. Mitt hjärta smälter och jag förundras varje dag över den fantastiska utveckling hon gör. Så klok och så go, så omtänksam och så sprallig, så busig mot sin syster och så kärleksfull, så kreativ och så hittepåig. Mina älskade barn. Så goa. Så fina. Och jag är så stolt över dem. Varje dag !!! Alltid !!! Nu ska vi ha fredagsmys. Ha en underbar helg vackraste ni.

 

Publicerat den
Kategoriserat som Uncategorized

Av pepparmintkalaset

en smått tokig loppisletare med stort sinne för kärlek, kreativitet, barnboksskriverier, teaterproduktioner, fantasi , livsnjuteri med en del trubbel att få producerat de där extra familjemedlemmarna till vår nuvarande familj bestående av en kärlekskrank ragdoll & en poetisk chef. fick tillslut till det där med att få barn. har två flickor. ❤️❤️🦄

Lämna en kommentar